641 +1275 -634
Kudos
#43477 (Top 13.6043%)
| Kudos/dag | 0.09 |
| Kudos/reaguursel | 4.19 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 595 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -139 |
641 +1275 -634
Kudos
#43477 (Top 13.6043%)
| Kudos/dag | 0.09 |
| Kudos/reaguursel | 4.19 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 595 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -139 |
153
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.02 |
| Topreaguursels | 1 |
| Woorden per reaguursel | 29.2 |
| Reacties per reaguursel | 0.39 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 17 |
| Aantal x weggejorist | 4 |
| Geregistreerd op | 31-07-2006 |
| Eerste reactie op | 11-01-2007 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
37 kudos 2026-06-22 18:14:19 op FvD-eenmanafractie vergadert zich suf
Volgens het artikel declareerde Martin Bos de rekening van de Griek onder 'evaluatie holocaustherdenking' vóór de daadwerkelijke herdenking zelf. Dan heb je het echt goed door hoe je ongegeneerd je maaltje moet declareren.
-7 kudos 2026-06-10 12:08:50 op Jochies stelen hoogwerker, politie brengt terug
True story.
1 kudos 2026-06-09 15:23:01 op En dan als je geschoten hebt, doe je niet zo..
Blyat!
5 kudos 2026-06-07 09:20:38 op 112 Fotograaf uit heino word bijna aangereden
Heb je slachtofferhulp al gebeld?
1 kudos 2026-06-05 20:46:17 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
@Gevuldepaprika24 | 04-06-26 | 23:52: Het vieren van de dood op 7 oktober was walgelijk, punt. Maar hoe rechtvaardigt dat het feit dat de Israëlische regering en IDF-soldaten nu al máándenlang live op camera exact diezelfde systematiek vertonen tegenover miljoenen burgers? Als het afslachten van onschuldige mensen op 7 oktober genocide was, hoe noem je het dan als een hightech leger een complete Gazastrook met de grond gelijkmaakt en de bevolking uithongert?
0 kudos 2026-06-05 20:44:26 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Ze gaat niet weg.
0 kudos 2026-06-05 20:41:42 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
@Verrottevis | 05-06-26 | 17:05: inhoud. lastig. Wat zou je wereldbeeld toch veranderen als je eens wat leest.
0 kudos 2026-06-05 20:40:34 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
@Verrottevis | 05-06-26 | 17:03: Lastig hé, inhoudelijk reageren?
-5 kudos 2026-06-05 20:39:15 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
@Verrottevis | 05-06-26 | 17:00: Wat dit negeren zo bizar maakt, is dat de bewijslast niet eens verborgen is: de daders publiceren het zelf. Terwijl de Israëlische regeringstop op officiële persconferenties openlijk spreekt over de totale ontvolking van Gaza, het blokkeren van voedselhulp als pressiemiddel en premier Netanyahu letterlijk verwijst naar 'Amalek' (de bijbelse opdracht tot totale uitroeiing) leveren de IDF-soldaten op de grond live het beeldmateriaal. Op TikTok en Instagram filmen militairen zichzelf lachend terwijl ze complete woonwijken opblazen, bezittingen van gevluchte gezinnen vernielen en zingen dat er 'geen onschuldigen zijn in Gaza'. Wie dit anno 2026 nog steeds ontkent als 'hysterie' of 'zuivere zelfverdediging', negeert niet alleen de dagelijkse beelden op tv, maar weigert simpelweg te luisteren naar de keiharde, letterlijke woorden en daden van de Israëlische machthebbers en hun eigen leger.
Dus als 'loser' schelden je enige overgebleven argument is tegenover deze keiharde feiten, zegt dat eigenlijk alles over jouw eigen inhoudelijke en morele faillissement.
0 kudos 2026-06-05 20:33:29 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
@Bernard von O. | 05-06-26 | 15:52: Zoveel minnetjes, maar hebben jullie de statistieken wel bekeken? Gemiddeld genomen zijn ze er nooit, en Geert heeft *haha* de afgelopen 20 jaar niets geleverd. Buiten een hoop verdeling, en verspilling van tijd.
-4 kudos 2026-06-05 20:32:12 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
@DieMonde | 05-06-26 | 17:04: hear, hear!
-5 kudos 2026-06-05 20:31:38 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
@Krakatu | 05-06-26 | 16:36: Welke genocide, meen je dit echt?
-2 kudos 2026-06-05 16:05:27 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Voordat je iemand 'eng' noemt, is het handig om de feiten te checken. Esther Ouwehand vecht al haar hele politieke carrière tegen onverdoofd ritueel slachten. Haar nieuwste initiatiewet om dit te verbieden ligt op dit moment (2026) gewoon bij de Tweede Kamer. Als er één politicus is die dit níét toestaat, dan is zij het wel.
-1 kudos 2026-06-05 16:02:11 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Als je haar nieuwe wetsvoorstel daadwerkelijk leest, zie je dat ze de hele slachtsector aanpakt. Naast het verbod op onverdoofd slachten vecht ze nu ook voor het verbieden van CO2 bedwelming bij varkens en het slachten van hoogdrachtige dieren. Ze pakt het dus juist op álle fronten aan.
-2 kudos 2026-06-05 16:00:04 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Zegt iemand die een persoon beoordeelt op zijn voorkomen.
0 kudos 2026-06-05 15:58:59 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Ze stopt helemaal niet.
0 kudos 2026-06-05 15:58:24 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
De ironie is dat als we de veestapel verkleinen om beter voor dieren en natuur te zorgen, er direct enorme hoeveelheden ruimte en stikstofruimte vrijkomen voor de bouw van woningen voor Nederlanders. Zorg voor dieren is in dit geval dus letterlijk ruimte maken voor de Nederlander.
-10 kudos 2026-06-05 15:56:07 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Gaza-hysterie? We spreken over een regio waar een complete bevolking is ontheemd en honderdduizenden burgers, onder wie talloze kinderen, slachtoffer zijn van moord, verkrachting en marteling. Dat de PvdD hiertegen in verzet komt is volstrekt terecht, en dat wegzetten als 'hysterie' miskent de ernst van de situatie volledig."
-1 kudos 2026-06-05 15:53:28 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Ze blijft kamerlid.
-9 kudos 2026-06-05 15:52:53 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Dat denk de PVV ook.
-5 kudos 2026-06-05 15:52:12 op Esther Ouwehand stopt als leider Partij voor de Dieren
Ze gaat nergens heen, ze blijft kamerlid.
-3 kudos 2026-05-30 15:13:10 op Winkels in het centrum van Parijs timmeren hun ramen dicht
@Hunebedbouwer | 30-05-26 | 15:01: op basis waarvan concludeer je dit? Heb je voorbeelden?
-13 kudos 2026-05-30 14:50:17 op Winkels in het centrum van Parijs timmeren hun ramen dicht
Janken? Als het een synagoge was geweest, dan stond de hele wereld op zijn kop. Omgekeerde wereld dit.
-15 kudos 2026-05-30 14:19:16 op Niet aan mij zitten
@redthehaghue | 30-05-26 | 14:01: Mooi zo. En wat mij betreft krijgen ze jouw huis.
32 kudos 2026-05-30 14:14:42 op Man wordt boos van mijn geluid
Dit filmpje zegt alles over deze persoon. Lak aan alles, zelfs aan de veiligheid van zijn eigen kind.
50 kudos 2026-05-29 15:42:59 op Bezopen vader Mart Hoogkamer bedreigt vrouw met pistool
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet weet wat een Mart Hoogkamer is.
11 kudos 2026-05-28 16:48:50 op Influencers krijgen gratis verkansietripje om reclame te maken op Mykonos
Nu moeten ze zelf gaan nadenken, en dat is al teveel gevraagd.
2 kudos 2026-05-25 14:57:29 op Tokkies in Breda slopen terras
Altijd weer die asielzoekers!
-4 kudos 2026-05-25 14:55:25 op Meer beelden terrasterror Breda
Maar die asielzoekers!
1 kudos 2026-05-24 14:50:38 op Lekker weer maar dan moet je niet insmeren
Het probleem is niet die deze vent met zijn hoedje. Het probleem is dat onwetende mensen, jongeren en kwetsbaren hem geloven boven een arts. Niet omdat hij gelijk heeft, maar omdat hij er zelfverzekerd bij staat, een boek verkoopt, en video na video produceert waarin hij de indruk wekt alle kennis in huis te hebben.
Dat is precies de truc: hij doet aan cherry-picking. Hij zoekt niet naar de waarheid, hij zoekt naar bevestiging van wat hij al wil geloven, en presenteert dat vervolgens als conclusie. De wetenschap werkt precies andersom: je begint zonder conclusie. Negen van de tien keer klopt zijn interpretatie dan ook niet, omdat ze vertrekt vanuit de uitkomst in plaats van het bewijs.
8 kudos 2026-05-24 14:41:33 op Lekker weer maar dan moet je niet insmeren
Decennia epidemiologisch onderzoek, grootschalige cohortstudies, internationale consensus, maar die waren er natuurlijk niet bij toen deze knuppel in de tuin zat na te denken.
1 kudos 2026-05-16 09:47:54 op Feesboek = waarheid
@Toeenaf | 15-05-26 | 22:25: Woningnood na 15 jaar VVD-woonbeleid dat bouwen systematisch heeft tegengewerkt, corporaties heeft uitgeknepen en de vrije markt de ruimte gaf, maar ja, het zijn de asielzoekers. De zorg kraakt omdat er jarenlang is bezuinigd, marktwerking is ingevoerd en salarissen structureel te laag zijn om personeel te behouden, maar ja, de asielzoekers. We krijgen later kinderen omdat huizen onbetaalbaar zijn, studies duur en de arbeidsmarkt flexibilisering heeft omarmd, maar ja, asielzoekers. De GGZ heeft wachtlijsten van twee jaar voor gewone Nederlanders met gewone problemen, maar ja, oorlogstrauma's.
De asielinstroom daalt ondertussen al twee jaar op rij naar een historisch dieptepunt. Maar het narratief staat, en dat is makkelijker dan uitleggen waarom een VVD-minister jarenlang huurprijzen liet exploderen terwijl arbeidsmigranten door diezelfde VVD massaal werden binnengehaald en voorrang kregen op de woningmarkt.
-2 kudos 2026-05-15 21:59:32 op Feesboek = waarheid
Niemand beweert dat er geen probleem is, maar welk probleem precies? Elke week wordt in Nederland gemiddeld één vrouw vermoord door een (ex-)partner, vrijwel altijd een Nederlander. Arbeidsmigranten, grotendeels wit en Europees, binnengehaald onder VVD-beleid, veroorzaken structurele druk op woningmarkt, zorg en infrastructuur. Nederland telt inmiddels ruim 100.000 expats in Amsterdam alleen. De asielinstroom daalt al twee jaar op rij. Als je "het probleem" bent, mag je best specifiek zijn over welk probleem je bedoelt, want de data wijst nogal alle kanten op.
0 kudos 2026-05-15 21:57:07 op Feesboek = waarheid
"Afvoerputje van de EU", sterk beeld. Jammer dat het aantal asielaanvragen in het eerste kwartaal van 2025 halveerde ten opzichte van een jaar eerder, en in de eerste negen maanden van 2025 33 procent lager lag dan in dezelfde periode in 2024. Maar laat die zwaartekracht vooral zijn werk doen, want hordes Duitssprekende vluchtelingen klinkt dramatischer dan de werkelijkheid.
-1 kudos 2026-05-15 21:55:52 op Feesboek = waarheid
@Lux-et-Libertas | 15-05-26 | 16:22: Een verschrikkelijke moord als bewijs voor een heel beleid, een zelfgebouwde voogdijtheorie zonder onderbouwing, en de conclusie die er al was voordat het eerste woord getypt werd, maar het is natuurlijk *de anderen* die aan emotionele drogredenering doen. Sterk staaltje zelfbewustzijn.
-1 kudos 2026-05-15 21:54:40 op Feesboek = waarheid
@Lux-et-Libertas | 15-05-26 | 16:08: Ah, wat een strak staaltje redeneren: een paar afschuwelijke incidenten, een vleugje "grenzeloze immigratie" als stroman voor iedereen die niet toevallig exact jouw mening deelt, en klaar is Kees. Alle AZC's weg en Nederland veilig. Daarbij gemakshalve vergeten dat de groep die daadwerkelijk ellende veroorzaakt marginaal is ten opzichte van de mensen die hier gewoon iets van hun leven proberen te maken. Jammer dat al die criminologen, sociologen en beleidsmakers daar zelf nooit opgekomen zijn. Die hadden gewoon dit commentaar moeten lezen.
-3 kudos 2026-05-15 21:50:10 op Feesboek = waarheid
@KABAAL | 15-05-26 | 15:43: haha, deze cijfers zeggen letterlijk niets over asielzoekers.
Wat ze wél zeggen is hoeveel mensen met een bepaalde migratieachtergrond als verdachte zijn geregistreerd. Dat klinkt misschien hetzelfde, maar is het spectaculair niet. Een Surinaamse Nederlander wiens grootouders in de jaren '70 naar Nederland kwamen? Migratieachtergrond. Een Poolse loodgieter die hier al twintig jaar woont en belasting betaalt? Migratieachtergrond. Een in Rotterdam geboren tweedegeneratie-Marokkaan die nog nooit in Marokko is geweest? Ook migratieachtergrond. Asielzoeker? Geen van allen.
0 kudos 2026-05-15 21:47:03 op Feesboek = waarheid
@Broek der Broeken | 15-05-26 | 16:24: kan je ook even opzoeken hoeveel arbeidsmigranten en expats er wonen in nederland? Gewoon om even deze zinloze discussie voor altijd te stoppen?
-3 kudos 2026-05-15 21:43:33 op Feesboek = waarheid
Wat is het probleem dan?
11 kudos 2026-04-17 12:59:29 op Meisje letterlijk oprecht teleurgesteld in Dumpert
Controversiële uitspraak doen -> tegenwind krijgen -> zichtbaarheid exploderen -> nieuwe kopers bereiken. Win win voor Sophietje.
0 kudos 2026-01-23 13:16:36 op Cameraman Bender krijgt tikken in Delft
-weggejorist-
9 kudos 2025-12-11 14:28:41 op Politie gaat over verdwijningsvak mag dit
Is Giro 555 al geopend voor het onvoorstelbare leed wat de plaatser van deze schrikbarende video is aangedaan?
0 kudos 2025-10-26 17:10:47 op Jimmy Dijk doet clown Bassie
Klopt. En een gemiddelde PVV'er komt voor het voltallige salaris niet eens naar zijn werk.
4 kudos 2025-10-26 17:09:07 op Jimmy Dijk doet clown Bassie
Zegt hij, terwijl Wilders al twintig jaar dezelfde plaat draait en nog steeds denkt dat het een nieuw nummer is.
1 kudos 2025-10-26 17:06:04 op Jimmy Dijk doet clown Bassie
Ja want al het feitenvrije extreemrechtse gewauwel mag niet worden genormaliseerd.
4 kudos 2025-10-26 17:05:08 op Jimmy Dijk doet clown Bassie
@godzill4 | 26-10-25 | 14:56: Je hebt 20 jaar niet opgelet wat Wilders allemaal heeft uitgespookt. Wist je trouwens dat er in de PVV inmiddels bijna net zoveel veroordeelden rondlopen als bij de Sor-partij in Moldavie?
4 kudos 2025-10-26 17:00:47 op Jimmy Dijk doet clown Bassie
@godzill4 | 26-10-25 | 14:56: Zucht. Er zit geen enkele onwaarheid in de reactie van 'niettus'.
10 kudos 2025-10-26 16:59:45 op Jimmy Dijk doet clown Bassie
Perfecte debatstijl: bully's moet je keihard confronteren en escaleren. Je ziet Wilders ook schuldig lachen: deze taal begrijpt hij. En hij verliest dit debat keihard. Want: met de waarheid valt niet te onderhandelen. Satellietpartij van de VVD de PVV wil de rijken subsidiëren op basis van asielhaat.
4 kudos 2025-10-17 09:48:08 op Blaudzun wat weet jij van Wierd Duk?
@mr.Cam | 17-10-25 | 09:41: Even voor de duidelijkheid: de NSDAP was een nationaal-socialistische partij, in naam ja, maar in praktijk extreemrechts tot op het bot: antisemitisch, autoritair, nationalistisch, pershaat, persoonsverheerlijking, vrouwen terug naar het aanrecht, alles voor het vaderland en vooral: geen kritiek dulden (hallo Duk!)
Dat is niet "links", dat is het woordenboekvoorbeeld van fascisme
En als Wierd Duk toen had geleefd?
Hij had geen verzet gepleegd, hij had een column geschreven over "die linkse verraders die de vijand binnenlaten" en vervolgens vrolijk meegemarcheerd onder het mom van "ik stel alleen maar kritische vragen"
Maar goed, blijf vooral roepen dat Hitler eigenlijk een socialist was. Dat is hetzelfde als zeggen dat McDonald's een vegetarisch restaurant is omdat er sla op de burger zit
0 kudos 2025-10-17 09:20:01 op Blaudzun wat weet jij van Wierd Duk?
@uwesbeki | 17-10-25 | 00:23: Ach, daar is 'ie weer, het misverstand dat fascisme iets is met "links wil een grote overheid".
Fascisme draait niet om hoe groot de overheid is, maar hoe totalitair ze denkt. Het is een autoritaire ideologie die kritiek de mond snoert, minderheden als zondebok aanwijst, instituties ondermijnt en "de natie" verheerlijkt als iets wat boven de wet staat.
En laat dat nou precies zijn wat mensen als Wierd Duk doen: journalisten, wetenschappers en moslims verdacht maken; de universiteit afschilderen als "linkse indoctrinatie"; de publieke omroep als vijand neerzetten; alles reduceren tot "wij tegen zij".
Dat is geen debat over normen en waarden dat is het handboek van fascistische retoriek.
Maar goed, zolang hij het met een oranje stropdas doet, heet het ineens "liefde voor Nederland".